نقاط حادثه‌خيز زاينده‌رود نيازمند ساماندهي است

ستاد هماهنگي مديريت بحران شهرستان سامان با حضور فرماندار شهرستان سامان برگزار شد

کد خبر: 156577 تاریخ انتشار: 1400/06/29 09:14:57
نمایش: 448
اخبار

فرماندار شهرستان سامان گفت: ‌شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري و ساير دستگاه‌هاي اجرايي متولي در استان نسبت به ساماندهي نقاط بحراني رودخانه زاينده‌رود در محدوده اين شهرستان اقدام کنند.
کمال اکبريان روز يکشنبه در ستاد مديريت بحران شهرستان سامان تاکيد کرد: هم‌اکنون سه نقطه بحراني رودخانه زاينده‌رود در محدوده اين شهرستان شامل باباپيراحمد، چم‌چنگ و پل زمانخان شناسايي شده است که نيازمند ساماندهي فوري است.
وي افزود: با توجه به قرار گرفتن ۶۴ کيلومتر از مسير رودخانه زاينده‌رود در شهرستان سامان، نقاط خطرآفرين اين محدوده فراوان است و ‌شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري و ساير دستگاه‌هاي اجرايي متولي در استان نسبت به ساماندهي مسير رودخانه با هدف کاهش حوادث و ارتقاي ايمني رودخانه اقدام لازم را انجام دهند.
اکبريان تصريح کرد: البته علاوه بر ممنوعيت شنا در رودخانه زاينده‌رود بايد تمامي خانواده‌ها، مسافران و گردشگران از رفتن به درون آب خودداري کنند.
وي با توجه به نزديک بودن فصل پاييز و احتمال آغاز بارندگي‌ها يادآور شد: دستگاه‌هاي اجرايي، شرکت‌هاي خدمات‌رسان، شهرداري‌ها و دهياري‌هاي شهرستان سامان نسبت به بروزرساني تجهيزات و تاسيسات زيرمجموعه خود با هدف جلوگيري از بروز هرگونه خسارت احتمالي اقدام کنند
رييس شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان سامان اظهار داشت: لايروبي جوي و جدول‌ها و همچنين آزادسازي مسيل‌ها در ۲ شهر و ۲۲ روستاي شهرستان سامان مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و شرکت‌هاي خدمات‌رسان عضو ستاد هماهنگي مديريت بحران شهرستان سامان از هم‌اکنون براي مقابله با هرگونه حوادث احتمالي در حالت آماده‌باش قرار دارند.
اکبريان تصريح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري روند اجرايي تکميل و بهره‌برداري از پل روگذر و زيرگذر انتهاي کمربندي سامان را تسريع کند
 براساس اعلام اورژانس چهارمحال و بختياري، از ابتداي سال‌جاري تاکنون ۲۵ حادثه غرق‌شدگي در استان رخ داده که بيشترين آن در محدوده سه نقطه بحراني باباپيراحمد، چم‌چنگ و پل زمانخان شهرستان سامان بوده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08