نبود مجتمع دامداري به معضلي اساسي در سامان تبديل شده است

جلسه بررسي و مشکلات مردم شهرستان سامان با حضور احمد راستينه - نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد

کد خبر: 167747 تاریخ انتشار: 1401/01/06 09:33:15
نمایش: 255
اخبار
سرپرست فرمانداري شهرستان سامان گفت: از مجموع ۴۰ نمايندگي دستگاه‌هاي اجرايي استان چهارمحال و بختياري، تاکنون ۳۹ نمايندگي راه‌اندازي شده و نمايندگي يک اداره بعد از تعطيلات نوروز راه‌اندازي مي‌شود.
محمدتقي گنجعلي روز جمعه در نشست بررسي مشکلات شهرستان سامان که با حضور اعضاي شوراي اسلامي و معتمدان مرکز اين شهرستان برگزار شد، تاکيد کرد: نبود مجتمع دامداري به معضلي اساسي در سامان تبديل شده که تسريع راه‌اندازي آن به‌عنوان يکي از مهم‌ترين خواسته‌هاي مردم ضروري است.

وي تامين آب آشاميدني سالم و بهداشتي را از دغدغه‌هاي اساسي مردم سامان دانست و افزود: امسال ۱۲ هزار ليتر گازوئيل براي جلوگيري از سرمازدگي باغات بين کشاورزان توزيع شد.

گنجعلي تصريح کرد: تکميل اردوگاه چم‌عالي با ۶ هکتار زمين و همچنين تکميل و بهره‌برداري از ساير طرح‌هاي نيمه‌تمام سامان باعث اشتغال‌زايي، کاهش نرخ بيکاري و رونق اقتصادي در اين شهرستان مي‌شود.

 هزار ميليارد ريال به‌منظور همسان‌سازي حقوق بازنشستگان مصوب شد

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي گفت: امسال ۹۰۰ هزار ميليارد ريال به‌منظور همسان‌سازي حقوق بازنشستگان براي سازمان تامين اجتماعي مصوب شد.
احمد راستينه هفشجاني روز جمعه در نشست بررسي مشکلات شهرستان سامان که با حضور اعضاي شوراي اسلامي و معتمدان مرکز اين شهرستان برگزار شد، تاکيد کرد: با اجراي اين مصوبه، بازنشستگان حداقل ۸۵ درصد حقوق غيربازنشستگان را دريافت مي‌کند.

وي افزود: مجلس شوراي اسلامي ۸۰ هزار ميليارد ريال در لايحه بودجه امسال براي حمايت از ورزش تصويب کرد.

راستينه تصريح کرد: طرح اجراي شبکه جمع‌آوري فاضلاب در ۱۶ روستاي حاشيه رودخانه زاينده‌رود محدوده شهرستان سامان تصويب شده و وزير نيرو براي اجراي آن قول مساعد داده است.

وي همدلي را تنها راه رسيدن به شاخص‌هاي توسعه در استان دانست و يادآور شد: برگزاري نشست‌هايي با حضور مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري به‌منظور تسريع در روند رفع مشکلات ضروري است.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: پيگيري تامين زمين براي جابه‌جايي فعالان نيمه‌ مزاحم به سرعت دنبال و اجرايي مي‌شود.
وي گفت: پيش‌بيني، مطالعه و ايجاد شبکه‌هاي جمع‌آوري فاضلاب روستاهاي حاشيه زاينده‌رود از سوي شرکت آب و فاضلاب استان در دستور کار است.

راستينه تامين آب آشاميدني با کيفيت و توسعه صنعت با استفاده از پساب را ضروري اعلام و تاکيد کرد: براي آب آشاميدني مردم سامان تصفيه‌خانه اين شهرستان با استانداردهاي مطلوب انجام شده است.

وي افزود: پايدارسازي آب براي فعاليت‌هاي مختلف شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن در سال‌جاري داراي اولويت است.

نماينده مردم شهرکرد در مجلس تصريح کرد: تسريع در روند اجرايي شدن مصوبات سفر استاندار چهارمحال و بختياري به شهرستان‌هاي استان در نشست‌هاي فوري باحضور فرمانداران برگزار و نسبت به بررسي و اجراي آن‌ها اقدام شود.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دشمن خواب‌هاي زيادي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ديد اما با هوشمندي رهبر معظم انقلاب اسلامي و غيرت جوانان اين مرز و بوم، نظام اسلامي، صهيونيست و جبهه متحد عبري عربي را متزلزل و توطئه‌هاي استکبار خنثي شد.

وي گفت: اقدام راهبردي از مصوبات مجلس شوراي اسلامي بود و به‌دنبال اين مصوبه، امروز دولت با قدرت وارد مذاکره شده و غني‌سازي بالاي ۶۰ درصد از دستاوردهاي همين مصوبه است.

راستينه تاکيد کرد: امروز حق نداريم امنيت کشور را با هيچ چيزي معامله کنيم و در همين راستا هدف قرار دادن پايگاه اسراييل در کردستان عراق از اقدامات موثر و مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در برابر استکبار جهاني به‌شمار مي‌رود.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مقاومت تنها راه ايستادگي برابر دشمن و رسيدن به اهداف ايراني اسلامي است.

وي يادآور شد: ‌مجلس شوراي اسلامي طرح بزرگ حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان را تصويب کرده است که به‌زودي اجرايي مي‌شود.

استينه اظهار داشت: تصويب طرح امنيت غذايي از ديگر اقدامات موثر مجلس شوراي اسلامي بود که به‌دنبال آن براي زمين‌هاي کشاورزي سند تک‌برگ صادر شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08