جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري به رياست سرپرست فرمانداري شهرستان سامان برگزار شد

۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به شهرستان سامان اختصاص یافت

کد خبر: 167881 تاریخ انتشار: 1401/01/24
نمایش: 238
اخبار
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ۸۵ ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري ويژه بهار ۱۴۰۱ به شهرستان سامان اختصاص پيدا کرد.

محسن مولوي روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري سامان تاکيد کرد: اين ميزان تسهيلات با هدف ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي اين شهرستان در سه ماهه نخست سال‌جاري به‌ عنوان مرحله اول اعتبارات اختصاص يافت و در اين کارگروه مصوب شد.

وي جذب اين تسهيلات تا ۲۰ ارديبهشت‌ماه امسال از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را ضروري دانست و افزود: اولويت پرداخت تسهيلات ياد شده با طرح‌هاي نيمه‌تمام داراي پيشرفت فيزيکي بالاتر از ۳۰ درصد به‌ويژه در پروژه‌هاي علمي و دانش‌بنيان و طرح‌هاي حوزه‌هاي ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي، صنايع تبديلي و تکميلي است.

مولوي تصريح کرد: در سال گذشته همزمان با آغاز فعاليت دولت سيزدهم ۶۱۴ ميليارد ريال براي راه‌اندازي انواع کسب و کارهاي خانگي به استان اختصاص يافت که از اين مبلغ ۲۶ ميليارد و ۴۰۰ ميليون ريال به‌منظور اجراي ۷۵ طرح شهرستان سامان در اختيار بانک‌هاي عامل قرار داده شد.

وي يادآور شد: از اين مبلغ تاکنون ۶۵ درصد برابر ۱۷ ميليارد و ۱۶۰ ميليون ريال جذب شده است و ۳۵ درصد بقيه برابر ۹ ميليارد و ۲۵۰ ميليون ريال تا پايان ماه جاري جذب مي‌شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: سهم اين اداره‌کل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برابر يک‌هزار ميليارد ريال بود که ۵۹ ميليارد ريال آن به‌عنوان بُرش شهرستاني براي حوزه‌هاي فرهنگ و هنر، ورزش، سلامت، بخشي از مشاغل خانگي و ساير رسته‌ها در شهرستان سامان اختصاص داده شد.

وي گفت: همکاري دستگاه‌هاي اجرايي با مجموعه بانکي براي جذب سريع‌تر تسهيلات به‌منظور تامين بخشي از نياز مالي حوزه توليد نقش اصلي در افزايش اشتغال‌زايي، کاهش نرخ بيکاري و رونق توليد دارد.

مولوي ارائه پروژه‌هاي نو با ايده و مزيت اقتصادي جديد براي طرح‌هاي مشاغل خانگي را ضروري اعلام و تاکيد کرد: هم‌اکنون ۵۰۹ فرصت شغلي در حوزه اشتغال خانگي سامانه مشاغل خانگي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي وجود دارد که متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت وزارتخانه، با اين شغل‌ها آشنا شوند.

وي افزود: تسهيلات مشاغل خانگي با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضيان واجد شرايط پرداخت مي‌شود.

مولوي تصريح کرد: مجوزهاي قانوني مرتبط با مشاغل خانگي در کمترين زمان ممکن و حداکثر پس از سه روز با هدف تسهيل‌گري و رونق توليد صادر مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08